Filtr – czyli nowe „płuca”
Jako że przy około 167 tyś km został wymieniony olej wraz z filtrem oleju postanowiłem zainteresować się stanami innych filtrów a szczególnie drugiego w kolejności czyli filtru powietrza.Jak się okazało ostatnio wymiana musiała się odbyć jakieś hmm 100 tyś temu ??. Szybka decyzja podróż do Inter Cars i zabrałem się za montaż nowego filtra.
1.Odkręcamy plastikową osłonę silnika (starsze wersje polo jej nie posiadają).
2.Następnie plastikową obudowę filtra.
3.Prosta wymiana i skręcenie wszystkiego do kupy.
Poniżej zdjęcie starego i nowego filtra obok siebie.Rożnica w wieku widoczna gołym okiem.
Reklamy
Nieźle nieźle. Chyba będę musiał też o tym pomyśleć w niedalekiej przyszłości.
Polo 6n
7 lutego 2010 at 22:48
czy mogę zapytać jak ściągnąć obudowę dolną wraz z górną filtra powierza by móc wymienić przewody do świec
Marek
15 marca 2012 at 17:33
Witam. Jeżeli auto posiada osłonę silnika najpierw zdemontować osłonę, później odkręcić delikatnie wkrętakiem wszystkie śruby będące na obudowie, 5 z nich trzymają całą obudowę, a 4 pokrywkę filtra. Potem delikatnie zsunąć filtr z przepustnicy ( o dołu trzyma go jeszcze wężyk) wiec można go tylko delikatnie wysunąć by wymienić filtr.
vwpolo6n
15 marca 2012 at 21:48