Moje auto – VW POLO

Vw Polo – "Get think's done"

Spalanie VW Polo 6n

2 Komentarze

Choć moje polo wyposażone jest w jedną z najczęściej spotykanych wersji silnikowych , czyli 8 zaworowy 1.4 o mocy 60 koni jego apetyt na paliwo ostatnimi czasy zaczął przypominać raczej 2 litrową jednostkę spotykaną w Golfach i Borach/Jettach. W jeździe miejskiej *autko zaczęło pochłaniać mniej więcej 10,4 -11,0 l /100km , oczywiście w korkach spalanie potrafi osiągnąć „nieco większe” wartości , ale 11 litrów samochodzie klasy B to przesada! Postanowiłem zbadać wszystkie przyczyny które mogły odpowiada za ten stan rzeczy.

  • sprawdzona sonda lambda
  • wymiana filtra paliwa
  • wymiana termostatu

Przy wymianie tego ostatniego , zastosowałem się do porad z polo forum , i zamontowałem termostat firmy „Wahler” , przy okazji okazało się ze stary termostat włożony był w obudowę dokładnie odwrotnie ( sic!). Skutkiem źle zamontowanego termostatu było jego zdeformowanie , i jazda na niedogrzanym silniku (na trasie temperatura silnika spadała do 70°C , a na autostradzie nawet do 60°C !. Temperatura silnika benzynowego powinna wynosi zawsze 90°C , nie ważne w jakich warunkach.

termostat wahler

Nowy termostat Wahler , obok uszkodzony zamiennik


Po pierwszych 3 tankowaniach rezultaty jakie osiągnąłem , w 100% ruchu miejskim. 8,4 l/100km , 9,1 l/100km i 9,5 l /100km czyli 9,00 l /100km ,spalanie spadło w średnio o 1,5 – 2 litry a to prawie 20% mniej niż poprzednio. Pozostaje walka do osiągnięcia książkowej wartości spalania dla polo 1.4 podanej przez VW czyli 8,9 l/ 100 km. W porównaniu do dzisiejszych aut miejskich to jeszcze o 2 litry za dużo , ale silnik pochodzący z początku lat 90 , skrzynia biegów z VW Golfa II nie są już technologicznymi nowinkami więc trzeba zaakceptować wyniki z 9 przed przecinkiem. Pociechą jest nadal śmieszne zapotrzebowanie na paliwo na trasie przy spokojnej jeździe miedzy 5,3 – 5,6 / 100km.

* – przez pojecie miasto rozumiem jazdę w aglomeracjach posiadających co najmniej 350 – 400 tyś mieszkańców, jazdę z prędkością do 60 km/h , częste korki.

Reklamy

Written by Marcin Olszewski

21 listopada 2010 @ 14:20

Komentarze 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Posiadam vw 1,4 polo rok 1998 (benzyna).Ma założony filtr powietrza stożkowy,ma duże spalanie paliwa po mieście.Czy filtr tradycyjny z obudową ma wpływ na mniejsze spalanie?

    Edi

    25 lutego 2012 at 09:10

    • Nigdy nie stosowałem osobiście sportowego filtra powietrza. Jednak moja wiedza podpowiada mi, że jego zastosowanie powinno wpływać raczej na mniejsze zużycie paliwa (więcej powietrza w mieszance paliwowo-powietrznej, większa moc, mniejsze zużycie). Jednak tak jak każdy inny filtr w VW Polo III powinien być wymieniony co 30,000 km. Brudny (zapchany) czy to sportowy czy oryginalny zużycie paliwa na pewno zwiększy! Oczywiści przy zakładaniu filtra należy pamiętać o jego adaptacji.

      vwpolo6n

      1 marca 2012 at 20:21


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: