Moje auto – VW POLO

Vw Polo – "Get think's done"

Wymiana termostatu – jeszcze raz.

3 Komentarze

Jak wspominałem wcześniej termostat firmy Wahler wytrzymał tylko 4 – miesiące.Tym razem postanowiłem się uzbroić w komplet części. Do wymiany przygotowałem termostat i króciec termostatu. Cena części to raptem około 60 zł, jednak uczucie sprawnego, osiągającego prawidłową temperaturę silnika i dobrze ogrzewane auto są „bezcenne”.
Jak więc zabrać się do wymiany tej prostej prostej w budowie części.

1.Pierwszą etapem jest spuszczenie płynu chłodniczego z naszego układu chłodzenia.Najłatwiejszym sposobem będzie zrobienie tego na kanale.Jednak ja pomogłem sobie poprzez podniesienie na maksymalną wysokość przedniej prawej części
Polo (zupełnie tak samo jak byśmy zamierzali zmienić koło) standardowym lewarkiem będącym na wyposażeniu waszych 6n-ek.

2.Gdy mamy już zapewniony łatwy dostęp po spód auta lokalizujemy chłodnicę i wchodzący do niej od dołu wąż.

3.Zdejmujemy zacisk/obejmę na wężu ( uwaga zacisk jest bardzo ciężki do ściągnięcia ,u mnie zadziałały szczypce z regulowanym zaciskiem) i ściągamy wąż.Z chłodnicy zleje się około 2l płynu chłodniczego dlatego też wcześniej należy przygotować odpowiednie naczynie w który go „złapiemy”.

4. Odkręcamy osłonę silnika (jeśli nasze polo jest po face liftingu z 1997r.) i lokalizujemy dwa węże połączone z obudową termostatu.

5.Jak zlokalizować termostat ? Najprostszy sposób – łapiemy górny wąż chłodniczy który widzimy pod maską i jego śladem podążamy do bloku silnika. Tam gdzie wąż wchodzi do „silnika” znajduję się obudowa termostatu. Obok znajduję się drugi wąż .Właśnie za nim znajduje się króciec termostatu i termostat, (jego drugi koniec odkręciliśmy na początku spuszczając płyn chłodniczy).

2 węże obiegu cieczy chłodzącej.

6. Ściągamy wąż z króćca.

7.Kluczem oczkowym lub nasadowym o średnicy 8 mm wykręcamy dwie śruby (jedną z góry drugą z dołu) trzymające króciec termostatu.

8. Wyjmujemy króciec i chowający się za nim termostat.

9. W sposób alogiczny wkładamy nowy termostat w miejsce starego i przykręcamy nowym króciec wraz z nową uszczelką na króćcu (uszczelką która była w zestawie z nowym termostatem).

10.Zakładamy obie obejmy i z powrotem przykręcamy wąż przy wejściu do obudowy termostatu i wejściu do chłodnicy.

11.Dolewamy chłodziwo do poziomu max.

12.Uruchamiamy silnik z otwartym korkiem zbiorniczka chłodziwa , co pozwoli nam odpowietrzyć układ.

13.Czekamy aż silnik osiągnie temperaturę pracy 90°C aby sprawdzić czy układ jest szczelny,a także działanie wentylatora chłodnicy, który po przekroczeniu temp około 86°C powinien się uruchomić .

14. W razie potrzeby uzupełniamy poziom chłodziwa w zbiorniczku wyrównawczym i zakręcamy korek.

15.Gotowe.

Temperatura silnika przy uszkodzonym termostacie.

Wskazania temperatury w Polo z uszkodzonym termostatem.


Temperatura silnika po wymianie termostatu.

Prawidłowa temperatura pracy silnika po wymianie termostatu.


Silnik w okresie letnim temp pracy powinien osiągnąć po dystansie 3-6 km ,zimą przy ujemnej temperaturze (około -15°C) około 8-10 km.
Nie rób z siebie „głupca” bawiąc się w zasłanianie chłodnicy kartonem!!! Wymień termostat !!!!

Komentarze 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bardzo tanio ta wymiana Cię kosztowała, mnie ona wyszła Termostat Wahler – 50zł, króciec VW – 30zł, G12 (2 butelki 1,5l) – 70, woda demineralizowana – 4,5zł. Także nie wiem jakim cudem Ciebie raptem to 50zł wyszło.
    W punkcie 12 i 13 opisujesz o uruchomieniu silnika itd. ile tak około minut czekałeś aż osiągnie silnik temperaturę 90 stopni? Nie lepiej się trochę przejechać niż na luzie go grzać?

    Sprawdzałeś może stary termostat?
    Jakie objawy oprócz tej wskazówki że nie jest na 90 stopniach są, że termostat jest padnięty?

    polomen

    21 grudnia 2011 at 01:35

    • Tak. Termostat Wahler koszt na popularnym serwisie aukcyjnym 43 zł , nieoryginalny króciec 12 zł. Nie kupowałem G12. Jedynie wodę zdem. – 5 zł (5 litrów). Płyn z chłodnicy został spuszczony następnie przecedzony za pomocą gąbeczek i trafił ponownie do chłodnicy + uzupełniony wodą zdem.
      Co do odpowietrzenia układu wolałem to zrobić na spokojnie pracującym silniku – taką opcje preferuję. Koszt części to 55 zł + 5 zł woda zdem.
      G12 – ku gwoli ścisłości to koncentrat. Nie wlew się go do układu samego. Rozrabia się go w podanych proporcjach.

      vwpolo6n

      21 grudnia 2011 at 20:39

      • 43 na serwisie ale jeszcze koszt przesyłki chyba trzeba doliczyć:p A dostałeś gwarancje na ten termostat? Jest na to w ogóle gwarancja?

        Po włączeniu silnika włączyłeś ogrzewanie w samochodzie czy na „0” miałeś ustawione pokrętło? Ile upłynęło czasu aż doszło do 90 stopni?

        Nie odpowiedziałeś mi na wcześniejsze pytania:)

        P.S. Dość ciekawą stronkę zrobiłeś o swoim Polo, w dodatku szybko odpisałeś i za to dzięki.

        polomen

        21 grudnia 2011 at 21:37


Dodaj odpowiedź do polomen Anuluj pisanie odpowiedzi