Moje auto – VW POLO

Vw Polo – "Get think's done"

Kręcący problem.

leave a comment »

Od jakiegoś pół roku zacząłem odczuwać dziwne stuki w kolumnie kierownicy mojego Polo. Objawiało się cyklicznym stuknięciem podczas kręcenie kołem kierownicy co około 1/2 jej obrotu , nie ważne czy to w lewą stronę czy prawą. Także przy kręceniu zarówno podczas jazdy jak i postoju auta. Podczas kupna auta dowiedziałem się że nie działa, mechanizm regulacji położenia kolumny kierowniczej. Znajdowała się ona w jednej pozycji i w żaden sposób nie dało się jej regulować. Już wtedy wiedziałem, że może to być zaczątkiem poważnej awarii. Diagnoza u mechanika była zabójcza. Kolumna kierownicy do wymiany. Całość kosztów (kolumna kierownicy, jej przełożenie i dostrojenie immobilizer -a, koszty robocizny) opiewały na kwotę 600 zł. Dość dużo , jednak cena samej kolumny to w tym wypadku 320 zł.
Różnicę czuć od razu. Samochód prowadzi się „sztywniej” i pewniej. Nie słychać także żadnych niepokojących stuków z układu kierowniczego , to wróży koniec kłopotów. Od mechanika, który naprawiał usterkę usłyszałem , ze wiele 6n – ek ma problem z zablokowaną kolumną kierownicy i wymiany jej są najczęstszą zaraz po niesprawności pompy wspomagania usterką układu kierowniczego.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: